Wójt Gminy Milejewo zawiadamia, iż w dniu 26 sierpnia 2021 r. Rada Gminy milejewo podjęła uchwałę Nr XXII/157/2021 w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Do właścicieli nieruchomości zostaną wysłane zawiadomienia o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczone na podstawie danych wskazanych w dotychczas złożonych deklaracjach oraz nowej stawce opłaty.
Zgodnie z uchwałą od 1 października 2021 r. miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyniosą:
-
dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:
-
22,00 zł od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość – stawka podstawowa;
-
44,00 zł od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość – opłata podwyższona w przypadku nie wypełniania obowiązku selektywnego zbierania odpadów;
-
zwalnia się z części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 1,10 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość;
Zmienione stawki opłaty nie wiążą się z koniecznością składania nowej deklaracji. Do złożenia nowej deklaracji o opłatach za odpady zobowiązani są tylko właściciele nieruchomości, którzy chcą skorzystać z częściowego zwolnienia z opłaty poprzez zgłoszenie posiadania kompostownika. Wszelkie zmiany danych należy zgłaszać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana w Urzędzie Gminy Milejewo, pokój nr 18.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do prawidłowości danych zawartych w deklaracji Urząd wezwie do udzielenia wyjaśnień w powyższym zakresie oraz do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wykazującej stan faktyczny zgodny z rzeczywistością. Niewypełnienie tego obowiązku prowadzi do wydania decyzji administracyjnej określającej wysokość zaległości i odsetek.
Właściciele nieruchomości uiszczają opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać bez wezwania na numer rachunku bankowego 77 1020 1811 0000 0102 0353 4690 lub w kasie Urzędu Gminy Milejewo. Opłatę należy uiszczać z góry do ostatniego dnia każdego miesiąca (czyli za miesiąc wrzesień opłatę wnosimy do 30 września).
Zwracamy uwagę, że właściciele nieruchomości, którzy dokonali wpłaty należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w oparciu o wcześniej obowiązującą stawkę opłaty zobowiązani są dokonać dopłaty różnicy wynikającej z nowej stawki opłaty.
ZAWIADOMIENIE
Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz.U. z 2019 poz. 2010 ze zm.) oraz Uchwały Rady Gminy Milejewo Nr X/72/2020 z dnia 16 stycznia 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty (Dz. Urz. Woj. Warmińsko - Mazurskiego z 20 stycznia 2020 r. poz. 357), Wójt Gminy Milejewo zawiadamia:
1. Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na jednego mieszkańca dla nieruchomości zamieszkałych wynosi 18 zł miesięcznie.
2. Stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi na jednego mieszkańca, jeżeli właściciel nieruchomości zamieszkałych nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny wynosi 36 zł miesięcznie.
3. Zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostownikach przydomowych w wysokości 5% miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od każdego członka rodziny zamieszkującej nieruchomość.
4. Nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Milejewo obowiązują od 1 lutego 2020 r.
W związku ze zmianą przepisów dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
od 1 lutego 2020r. wszyscy właściciele nieruchomości zobowiązani są do segregowania odpadów komunalnych. Właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali sposób zbierania odpadów zmieszany zobowiązani są do złożenia nowej deklaracji.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmia